Treballar els conflictes: Rússia i Ucraïna

FONT: Ediva

Material
300min
Cinquè, Sisè

Interior
20 participants
Complex [3]

Ciències Socials
TEA (Autisme)

OBJECTIUS

  • Treballar temes d’actualitat amb els alumnes
  • Conscienciar sobre la gestió de conflictes

EXPLICACIÓ

Aquesta situació d’aprenentatge està orientada a treballar un tema d’actualitat com el conflicte de Rússia i Ucraïna amb alumnes de cicle superior. Per a treballar-ho, es proposen diferents jocs i activitats que pretenen extrapolar aquest tema a situacions del nostre dia a dia i a fer veure als infants com ens comportem davant un conflicte i perquè solen passar. Consta de cinc sessions d’una hora per a treballar-ho.

PREPARACIÓ

A cada sessió cal preparar un material concret, ja que aquesta programació consta de cinc sessions, totes elles desglossades en diferents aspectes dels conflictes i de la gestió d’aquests. Cal tenir present que a part de les activitats, cada alumne té un diari on va registrant el progrés al llarg de cada sessió. Aquest diari també està enllaçat als fitxers adjunts.

A TENIR EN COMPTE

Algun alumne de l’aula pot haver viscut una situació similar a la que es treballa i en alguna de les activitats pot no voler participar o reaccionar de forma sensible als continguts que es treballen. Per tant, cal una gestió emocional i la capacitat de reencaminar l’activitat si això passa.

Material
  • Documents adjunts
Desplaça cap amunt